TKD Förening Jeong Sool Kwan Klubben

JSK, Sveriges äldsta WT-Taekwondo klubb grundad 1979 av Master Cho Yong-Oh, kännetecknas av höga krav och en rik historia av nationella och internationella framgångar inom Taekwondo och Kickboxning. Under ledning av Peter Rollfelt och Mikael Adenås sedan 1992, fortsätter JSK att uppmuntra kunskapssökande i olika budo-stilar. Deras träningslokaler på Döbelnsgatan 64 i Stockholm erbjuder moderna faciliteter, inklusive två rymliga dojanger och välutrustade omklädningsrum.
JSK

Sveriges äldsta wt-taekwondo klubb, grundad 1979!

TKD föreningen JSK har funnits sedan 1979 och har många nationella och internationella medaljörer inom Taekwondo och Kickboxning.
Föreningen har haft medlemmar med i Svenska landslaget i Taekwondo sedan början av 80-talet till dags datum.
Våra medlemmar har mycket stora framgångar både på mattan och utanför.

JSKs grundare är Master Cho Yong-Oh som startade föreningen 1979. Grand Master Cho Yong-Oh var noga med att kvaliten måste gå före allt annat. Med Sveriges högsta krav på Svartbälten inom Taekwondo lade han grunden för ett brett och djupt kunnande inom Taekwondo.
Det var viktigt att kunna alla delar inom Taekwondo, tävlingstekniker, självförsvar, Krossning, hoppande sparkar, Pomse, grundtekniker mm.
Han motiverade sina svartbälten i ett tidigt skede att söka mer kunskap och influenser hos andra budo stilar. Cho Yong-Oh lämnade över ledarskapet till Peter Rollfelt och Mikael Adenås 1992.

JSK

Vår träningslokal

Våra fräscha träningslokaler ligger på Döbelnsgatan 64 i Stockholm – närmsta tunnelbanestation är Rådmansgatan / Odenplan. Portkod 9375.

En av dojangerna är på 180m² och en är på 90m².
Med fönster i taket så får man energi även om man tränar mitt på dagen. Vi har två omklädningsrum utrustade med klädhängare, förvaringsskåp, hårtork och självklart duschar! Kolla gärna på videon för en närmare titt på lokalen!